Skip to main content

Linnapea tegi tasuta ühissõidu avangu juba augustis 2012

See juhtus 14. augustil ja linnapea Edgar Savisaare kirjeldusel nii:
Tulin tookord natuke enne südaööd Birgitta festivalilt ja tõin autotäie inimesi linna. Mõned läksid maha, mõned tulid peale. Tegin traditsioonilise tiiru ümber Venuse klubi, kui minu ees pistis jooksma üks väike poiss, fotoaparaat käes. Ta ei olnud üksi.
Linnapea ametimersuga augustiöises Tallinnas
© Veiko Vares, 2012.
Venuse klubi juures võttis linnapea Tallinnale kuuluva MB ühissõiduki peale uue tasuta reisija. Selleks oli Delfi portaali teatel tumedapäine neid, kelle Savisaar vedas nurga taha. Siis naasis linnapea juba ilma tütarlapseta, väljus sõidukist ja korraldas tasuta ühissõidu õnnestunud avangu puhul suurematsugu homosotsiaalse fotosessiooni. Savisaar:
Kuna ta (Delfi fotograaf Veiko Vares) aina pildistas mind, siis tõmbasin kõhu sisse ja püüdsin olla fotogeeniline. Mitu noormeest tahtis veel minuga pildile saada ning lõpuks soostus Vares meid ka pildistama. Tegin talle selgeks, et fotosessioon südaööl kulub talle marjaks ära. Siis aga hakkas ta tegema ettepanekuid, millest oli raske kaheti aru saada. Tunnistas, et on Delfi fotograaf, aga vaikis maha oma seotuse TV3-ga.
Savisaar avaldas arvamust, et TV3-s töötab mõni Veiko Varese poiss-sõber. Mille peale TV-3 teatas, et linnapead on filmitud ja näidatakse nüüd telesaateski. Nii juhtuski, 21. augutstil kl 19:30 alustanud interaktiivses otsesaates "Omakohus" oli avapauguks just see juhtum öises Tallinnas. Saade oli nii hea, et isegi konkurent Kanal-2 kiitis takka: vaata, jah, saadet! Vaata seda TV3-s!

Savisaar on linnakodanikke oma ametiautoga sõidutanud varemgi, kuid enda sõnul ei teinud ta seda siis veel nii valimatult kui nüüd. Nii saab tasuta ühissõit lõpuks ka öise graafiku?

Comments

Anonymous said…
LINNAPEA AMETIAUTO
Kui linnapea mustad luks-Mercedesed on aasta-aastalt uhkemaks läinud, siis muutumatuna on igale uuele külge kruvitud endine registreerimismärk – kolme viimase auto number on olnud 291 MKI. Aga 2012. aasta suvest on Savisaare auto number 124 BHB.

Kui linnapea limusiin bussirajal sõites oma uue numbriga pildile jäi, ei teadnud linnavalitsus öelda, kes roolis oli. Savisaar olnud siis puhkusel.

Teet Teder: Miks vahetati välja Edgar Savisaare auto number?
Õhtuleht 23. augustil 2012

Popular posts from this blog

Tartus uus ühissõidupilet

Septembrist 2015 uus piletisüsteem Tartus 🅺🅺🅺 Kus saab bussikaarte ja -kleebiseid osta? Uusi bussikaarte ja -kleebiseid saab osta R-kioskist, kaubanduskeskusest jm. Müügikohtade nimekiri on veebilehel www.tartu.ee/bussikaart . Kaardi ja kleebise hind on 2€. Mis vahe on bussikaardil ja oktoobris müügile tuleval kleebisel? Nii kaart kui ka kleebis toimivad ühtviisi bussikaardina, sõitja saab ise otsustada, kumb on talle mugavam. Kas kõlbab mõni muu kaart? Tallinna ühiskaarti ja teisi ühiskaarte, näiteks Tartu maakonnaliinide ühiskaarti, saab kasutada Tartu linnaliinibussides 2015. aasta septembri algusest. Õpilastel kehtib bussikaardina uus Tartu õpilaspilet, mille väljastavad ja isikustavad koolid õpilaspileti pikendamisel. Üliõpilased saavad bussikaardina kasutada enamikku puutevaba kiibiga ISIC-kaarte. Millal saab Tartu bussikaarti Tallinna ühistranspordis kasutada? Tartu bussikaart hakkab Tallinna süsteemis kehtima oktoobrist 2015, samuti mitmete maakondade lii

Tõeline ühiskaart ehk mida tähendab "tasuta" (2)

Ühissõit ei ole Tallinnas sel aastal siiski tasuta. Tuletame meelde, et õieti on see 100-protsendiline sõidusoodustus pealinlastele, 7-… 18-aastastele õpilastele ning pensionäridele. Andmekandjast sõidukaart ehk e-pilet maksab 2€ (tagatisraha) ja selle isikustamine müügikohtades veel 1€ lisaks. Kui kaardi omajale aga ei laiene sõidusoodustused, siis pole tarvis kaarti isikustada — nii saavad seda kasutada ka teised isikud. Kõige laiemas mõttes, muuhulgas ka võõrad isikud, ja seda süsteemi turvaaukude tõttu. Eesti Päevalehe katse s sai kõiki ühiskaarte vabalt lugeda HTC telefoniga One X Ettevaatust, raha sõidukaardile laadijad! Üks pealinna päevaleht kirjutas , et Tallinna e-piletile (Tallinna ja Harjumaa rohelisele ühiskaardile) kantud raha võib iga tehnilise taibuga võõras teilt ära näpata. Selleks on vaja teada teie kaardi numbrit, mis on kirjutatud kaardi tagumisele küljele. Kuid numbri teadasaamiseks pole vajagi teise inimese kaarti näha või seda varastada. Kuna ühiskaa

Tallinna säästumetroo – Kadriorgu trammitunnel!

Poola esimene kiirtrammi-tunnel Krakowis avati 2008 Terve aastakümne Tallinna Autobussi-Koondises töötanud, aga praegu vanaduspuhkust pidav Tiiu Parelo , 70, arvustas Postimehes ( 1.9.2012 ) Tallinna praegust ühissõidu-korraldust: «Olen pensionärina sunnitud tasuta ühistranspordile autot eelistama» Ta meenutas ka kunagist allmaa-trammiliini plaani, mis vahepeal täiesti unustati. Aga seda tehti küll asjata! Tiiu Parelo : «Ma töötasin 20 aastat tagasi autobussi-koondises, olin aastaid finantsdirektor, osalesin linnatranspordi planeerimises. Ma pole näinud, et selle paari aastakümnega oleks midagi siinses ühistranspordis muutunud. Pole üldse arvestatud uute elurajoonidega ega sellega, kus inimesed paiknevad ja töötavad. Kui mina veel töötasin, ehitati Lasnamäed. Tollal planeeriti kõik Lasnamäge ülejäänud linnaga ühendavad bussiliinid ajutisena, kuna Lasnamäe põhisõidukiks pidi saama kiirtramm. Bussiliinid tehti seniks, kuni pole trammiliini, aga seda ei hakatud kohe ehitama n