Skip to main content

Tartus uus ühissõidupilet

Septembrist 2015 uus piletisüsteem Tartus 🅺🅺🅺

Kus saab bussikaarte ja -kleebiseid osta?

Uusi bussikaarte ja -kleebiseid saab osta R-kioskist, kaubanduskeskusest jm. Müügikohtade nimekiri on veebilehel www.tartu.ee/bussikaart. Kaardi ja kleebise hind on 2€.

Mis vahe on bussikaardil ja oktoobris müügile tuleval kleebisel?

Nii kaart kui ka kleebis toimivad ühtviisi bussikaardina, sõitja saab ise otsustada, kumb on talle mugavam.

Kas kõlbab mõni muu kaart?

Tallinna ühiskaarti ja teisi ühiskaarte, näiteks Tartu maakonnaliinide ühiskaarti, saab kasutada Tartu linnaliinibussides 2015. aasta septembri algusest. Õpilastel kehtib bussikaardina uus Tartu õpilaspilet, mille väljastavad ja isikustavad koolid õpilaspileti pikendamisel. Üliõpilased saavad bussikaardina kasutada enamikku puutevaba kiibiga ISIC-kaarte.

Millal saab Tartu bussikaarti Tallinna ühistranspordis kasutada?

Tartu bussikaart hakkab Tallinna süsteemis kehtima oktoobrist 2015, samuti mitmete maakondade liinidel. Tartumaa bussiliinidel hakkab Tartu bussikaart kehtima septembrist.

Kas bussikaart annab sõiduõiguse?

Bussikaart on üksnes teabekandja. Bussikaardi omamine ei anna sõiduõigust. Sõiduõiguse saamiseks tuleb osta pilet ja sõit registreerida. Sõit tuleb registreerida ka inimestel, kellele linn on andnud tasuta sõidu õiguse. Sõidu registreerimise kohustust ei ole neil, kellele tasuta sõit on ette nähtud ühistranspordi seaduse alusel.

Kas osta pilet või laadida kaardile raha?

Bussikaardile saab osta perioodipileteid, kas 10 päeva, 30 päeva või 90 päeva pileti. Hinnakirjas on ka 1 sõidu pilet, tunnipilet ja päevapilet, kuid neid ette osta ei saa, vaid neid arvestab süsteem sõidu registreerimisel automaatselt, kui kaardil on piisavalt raha.

Kuidas saab ühe sõidu piletist päevapilet?

Kui sõitja ei ole ostnud piletit ja kontole on kantud piisavalt raha, siis arvestab uus süsteem kuni päevapiletini välja sõitjale kõige soodsama hinna. Näiteks kui sõitja teeb ühe tunni jooksul mitu sõitu, maksab ta esimese sõidu eest 83, teise sõidu eest 13 senti ning iga järgnev sõit selles tunnis on tasuta. Samamoodi arvestab süsteem päevapileti korral 2,11€ eest võib päevas teha piiramatu arvu sõite.

Kuidas tuleb bussis sõidukaarti kasutada?

Bussi sisenedes viipa bussikaarti või -kleebist tuvasti juures, kuni kostab helisignaal. Samal ajal näitab ekraan ka seda, kui palju on kontol raha alles või kui mitu päeva on veel perioodipileti kehtivuse lõpuni. Kui raha või pilet on kaardile kantud, aga sõit jääb registreerimata, võib trahvi saada.

Kas ühe kaardiga saab osta mitu üksikpiletit?

Ühe kaardiga saab korraga osta üksikpileti kuni viiele kaassõitjale. Selleks registreeri esmalt enda kaart, vali tuvastil nooltega lisapiletite arv, vajuta OK ja ostu kinnituseks viipa uuesti kaardiga. Kaassõitjale saab osta vaid täishinnaga pileti.

Kas bussikaardil võib olla nii Tallinna kui Tartu kuupilet?

Jah, bussikaardil võib olla ostetud näiteks Tartu kuupilet, Tallinna kuupilet ja natuke raha selleks, et sõita maakonnaliinil või osta sõbrale pilet.

Kuidas saab kontrollida bussikaardi konto jääki?

Bussikaardi konto jääki saab kontrollida bussis tuvasti juures. Esimest korda piiksutades registreerib seade sõidu ja näitab jääki, teist korda piiksutades annab jäägi. Jääki saab kontrollida ka piletimüügikohtades ja veebis aadressil www.tartu.ee/bussikaart.

Kui kaardile on ostetud Tartu perioodipilet, aga on veel mõni perioodipilet ja laetud ka raha, näitab bussiseade Tartu perioodipileti kehtivuse lõpuni jäänud aega. Kui kaardile on laetud üksnes raha, näitab seade jääksummat. Seejuures ei ole vahet, kas infokandja on Tartu bussikaart, Tallinna ühiskaart või mõni muu kaart.

Kui inimene on kaarti juba viibutanud, aga juhtub sama sõidu ajal uuesti tuvastile liiga lähedale, kas siis äkki arvestatakse seda uue sõiduna ja võetakse uuesti raha maha?

Ei, mitmel järjestikusel korral kaarti tuvasti ees viibutades ei võeta uuesti raha, vaid ekraanile kuvatakse ainult piletiinfot. Lisapileti soetamiseks on tarvis valida seadme ekraanilt lisapiletite arv ning uuesti viibutada.

Miks tuleb isegi tasuta sõit registreerida?

Sõiduõiguse annab sõidu registreerimine ja registreerimata sõidu eest võib trahvi saada. Sõidu registreerimise kaudu saab linn ülevaate, kui palju on mingil liinil ja kellaajal sõitjaid, see aitab sõiduplaane paremini seada ja busside ülerahvastatust vähendada.

Kui suur on trahv registreerimata sõidu eest?

Kui sõitu ei registreeri, ei ole ka sõiduõigust ja linna menetlusteenistus võib teha trahvi kuni 40€.

Mida tähendavad tuvasti värvid?

💙 Sinine – viipa kaardiga.
💛 Kollane – oota, seade kontrollib sõiduõiguse kehtivust.
💚 Roheline – pilet on aktiveeritud, perioodikaart, sõidusoodustus kehtib.
🔴 Punane – sõiduõigus puudub, kaardil ei ole piisavalt raha pileti müügiks.

Miks peaks bussikaardi isikustama?

Kasutada võib nii isikustatud kui ka isikustamata kaarte, sõidusoodustuse saamiseks tuleb kaart isikustada ehk siduda konkreetse inimesega.

Isikustatud kaardil säilib raha ka kaardi kadumise korral. Isikustatud bussikaart kehtib soodustuste saamiseks koos isikut tõendava dokumendiga. Tavahinnaga piletit kasutades ei ole isikut tõendavat dokumenti vaja.

Bussikaarte saab isikustada müügikohtades (hind on üks euro) ja veebis www.tartu.ee/bussikaart tasuta.

Kuna ka Tartu maakonnas ja Tallinnas saab sama kaardiga sõita, kas neis kohtades sõitmiseks tuleb kaart kuskil mujal süsteemis isikustada?

Reisijal ei tule selleks midagi teha, ristkasutus on võimalik kohe, kui Tartu uus piletisüsteem käivitub.

Kuidas bussikaardile raha kanda?

Kaardile saab raha kanda ja pileteid osta müügikohtades, veebis www.tartu.ee/bussikaart ja mobiiltelefoniga, mobiiliga ostes lisandub telefonioperaatori tasu.

Kas õpilastel on bussikaarti vaja?

Õpilastel kehtib bussikaardina Tartu uus õpilaspilet, mille väljastavad ja isikustavad koolid õpilaspileti pikendamisel. Üliõpilased saavad bussikaardina kasutada enamikku puutevaba kiibiga ISIC-kaarte.

Kas üliõpilaspilet annab õiguse soodustuseks?

Üliõpilaspilet üksi ei anna soodustuse õigust, selle annab automaatne päring Eesti hariduse infosüsteemi, kus süsteem kontrollib, kas soodustuse saaja on üliõpilane.

Kas bussikaarte ostetakse tagasi?

Jah, kui bussikaart on korrektne, saab selle tagasi müüa Tartu linna infopunktis raekojas.

Kas bussikaardile kantud raha saab tagasi küsida?

Bussikaardile laetud raha saab tagasi küsida infopunktis raekojas, kuid mitte rohkem kui kümme eurot.

Kas uus süsteem ka teavitab, kui pileti kehtivus otsa lõpeb?

Tuvasti annab igal kaardiga viipamisel märku perioodipileti kehtivusest või raha jäägist. Isikustatud kaardi puhul saab enda konto niimoodi seadistada, et teavitus, kui raha kaardil hakkab otsa saama, tuleks soovitud e-posti aadressile. Mobiiltelefoniga saab ka osta meeldetuletusega pileti: enne pileti kehtivuse lõppemist saadetakse lühisõnum, mis tuletab meelde, et pilet on aegumas.

Kas bussijuhi käest saab osta ka plastkaarti ja seda sealsamas isikustada?

Ei saa, bussijuhilt saab osta vaid ühe sõidu paberpileti.

Kas üle 65-aastaste inimeste tasuta sõidu õigus säilib?

Jah. Kõik seni Tartu ühistranspordis kehtinud soodustused jäävad samaks: üle 65-aastaste tartlaste tasuta sõit, õpilaste ja üliõpilaste soodustus, paljulapseliste perede (4 või enam alla 19-aastast last) tasuta sõit. Soodustuste kasutamiseks peab olema isikustatud bussikaart (muidu pole teada, kelle soodustus kehtib) ning kaarti tuleb iga sõidu alguses viibutada.

Kas sisenema peab hakkama ainult esiuksest?

Tuvastid paigaldatakse iga bussiukse juurde ja siseneda võib kõikidest ustest.

Kellel on tasuta sõidu õigus?

Ühistranspordi seaduse alusel tasuta sõitjad, kellel ei pea Tartu uut bussikaarti olema ja kes ei pea sõitu tuvasti juures registreerima:

·    lapsed, kes ei ole algava õppeaasta 1. oktoobriks saanud seitsmeaastaseks;
·    lapsed, kelle koolikohustuse täitmise alustamine on edasi lükatud;
·    kuni 16-aastased puudega isikud;
·    16-aastased ja vanemad sügava puudega isikud;
·    raske nägemispuudega isikud;
·    sügava või raske nägemispuudega isiku saatjad või puudega isikut saatev juht- või abikoer.

Tartu linna antud tasuta sõiduõigusega isikud, kelle elukohana on rahvastikuregistris märgitud Tartu linn (tasuta sõidu õigus ei kehti kommertsliinidel), saavad esimese kaardi linnalt tasuta, sõidavad tasuta, kuid peavad iga sõidu kaardiga registreerima.

·    65-aastased ja vanemad isikud;
·    raske puudega isikud, kellel on liikumisfunktsiooni puudulikkus;
·    perekonnad, kus on neli või enam kuni 19 aasta vanust last;
·    hoolekandeasutuses viibivad lapsed;
·    puudega lapse või sügava puudega isiku saatjad.


ALLIKAS TARTU PM. LISAKÜSIMUSED JA VASTUSED SIIN

Comments

Popular posts from this blog

Tõeline ühiskaart ehk mida tähendab "tasuta" (2)

Ühissõit ei ole Tallinnas sel aastal siiski tasuta. Tuletame meelde, et õieti on see 100-protsendiline sõidusoodustus pealinlastele, 7-… 18-aastastele õpilastele ning pensionäridele. Andmekandjast sõidukaart ehk e-pilet maksab 2€ (tagatisraha) ja selle isikustamine müügikohtades veel 1€ lisaks. Kui kaardi omajale aga ei laiene sõidusoodustused, siis pole tarvis kaarti isikustada — nii saavad seda kasutada ka teised isikud. Kõige laiemas mõttes, muuhulgas ka võõrad isikud, ja seda süsteemi turvaaukude tõttu. Eesti Päevalehe katse s sai kõiki ühiskaarte vabalt lugeda HTC telefoniga One X Ettevaatust, raha sõidukaardile laadijad! Üks pealinna päevaleht kirjutas , et Tallinna e-piletile (Tallinna ja Harjumaa rohelisele ühiskaardile) kantud raha võib iga tehnilise taibuga võõras teilt ära näpata. Selleks on vaja teada teie kaardi numbrit, mis on kirjutatud kaardi tagumisele küljele. Kuid numbri teadasaamiseks pole vajagi teise inimese kaarti näha või seda varastada. Kuna ühiskaa

Tallinna säästumetroo – Kadriorgu trammitunnel!

Poola esimene kiirtrammi-tunnel Krakowis avati 2008 Terve aastakümne Tallinna Autobussi-Koondises töötanud, aga praegu vanaduspuhkust pidav Tiiu Parelo , 70, arvustas Postimehes ( 1.9.2012 ) Tallinna praegust ühissõidu-korraldust: «Olen pensionärina sunnitud tasuta ühistranspordile autot eelistama» Ta meenutas ka kunagist allmaa-trammiliini plaani, mis vahepeal täiesti unustati. Aga seda tehti küll asjata! Tiiu Parelo : «Ma töötasin 20 aastat tagasi autobussi-koondises, olin aastaid finantsdirektor, osalesin linnatranspordi planeerimises. Ma pole näinud, et selle paari aastakümnega oleks midagi siinses ühistranspordis muutunud. Pole üldse arvestatud uute elurajoonidega ega sellega, kus inimesed paiknevad ja töötavad. Kui mina veel töötasin, ehitati Lasnamäed. Tollal planeeriti kõik Lasnamäge ülejäänud linnaga ühendavad bussiliinid ajutisena, kuna Lasnamäe põhisõidukiks pidi saama kiirtramm. Bussiliinid tehti seniks, kuni pole trammiliini, aga seda ei hakatud kohe ehitama n