Sõit bussi ja trolliga on pealinnas sel suvel ilmselt paranemas. Selleks on kaks põhjust: paljud Mupo-töötajad puhkavad ja BUS-idele määratud sõiduread pikenevad — vt kaarti!
Tallinn alustas juulist seniste ühissõiduki-radade pikendamist. Esimesena lasi transpordiamet lisada ühissõiduki-raja Narva maanteele Petrooleumist Hobujaama tänavani. Tallinna ülikooli peatuse lõigul on bussirada õigustatud. Kuigi see võttis tavasõidukeilt ära alla kilomeetri sõidurada, olid tagajärjeks ka suuremad ummikud, millele aitasid kaasa ka suvised teetööd lähiümbruse tänavail.
Bussiradade pikendamine võimaldab ühissõidukil kahtlemata täpsemalt sõidugraafikut järgida. Ja see on kommunaaltranspordi kultuurile ja klientuurile oluline. Ühissõiduki-liiklus peaks eeldatavalt veel paremini toimima siis, kui BUS-iradade kogu võrgustik omavahel ühendub. Viimast on kuulutanud pealinna transpordiameti liiklusosakonna juhataja Talvo Rüütelmaa:
Kui unistada, siis suurelt — miks mitte juba metroo rajamisest?! Ent, kallid kommunaalpoliitikud jt kohaliku tähtsusega ametipulgad, ärge pingutage üle! Mõeldes suurelt, tunnetage ka kohalikku mõõtkava!
Vastuolulist teavet ja eksitavat müra kuhjub Talinna ühissõidukite osas seetõttu, et ühe ja sama teemaga tegeleb mitu ametit, mis on eri abilinnapeade alluvuses, samas kui transpordi terviklik planeerimine lonkab. Seni on suudetud vaid tänavapinda ümber jagada, mida on ära võetud ka jalgratta-radadelt ja seega rohelise sõiduruumi kadumise arvel. Teisalt ei sisenda rohelise kommunaaltranspordi peatse tulemise usku Tallinna üsna vana transpordipark oma tossavate busside ja kõrvulukustavalt krigisevate—logisevate trammidega.
Pealinna tänavate sellesuviseid liiklusmuudatusi pole politseikapten Valdo Põdra andmeil läbi arutatud isegi politseiga. Ka riigi peamine korrakaitsja, politseameti peadirektori asetäitja Tarmo Miilits kinnitas, et politseile tulid uued sõidurajad ootamatuse ja liikluskorralduse muudatused üllatusena. Põdra sõnul ei kavatse politsei praegu Tallinna lisanduvatel BUS-iradadel ka eraldi järelevalvet teha. Seepärast võib Tallinna linnavalitsusel varsti vaja rajada selliseid tõkkeid nagu kõrvalvideol.
Tallinn alustas juulist seniste ühissõiduki-radade pikendamist. Esimesena lasi transpordiamet lisada ühissõiduki-raja Narva maanteele Petrooleumist Hobujaama tänavani. Tallinna ülikooli peatuse lõigul on bussirada õigustatud. Kuigi see võttis tavasõidukeilt ära alla kilomeetri sõidurada, olid tagajärjeks ka suuremad ummikud, millele aitasid kaasa ka suvised teetööd lähiümbruse tänavail.
Bussiradade pikendamine võimaldab ühissõidukil kahtlemata täpsemalt sõidugraafikut järgida. Ja see on kommunaaltranspordi kultuurile ja klientuurile oluline. Ühissõiduki-liiklus peaks eeldatavalt veel paremini toimima siis, kui BUS-iradade kogu võrgustik omavahel ühendub. Viimast on kuulutanud pealinna transpordiameti liiklusosakonna juhataja Talvo Rüütelmaa:
Kui kogu bussiradade süsteem tööle hakkab, saame luua selliseid liine rohkelt lisaks, millega reisija saab sõita otse näiteks [Väike-] Õismäelt Lasnamäele.Uuringuist ja plaanidest uute liinide avamiseks puuduvad avalikud andmed. Sama isik on lubanud ka uue trammiliini avamist, mis viiks Ülemiste lennujaama… Kõlab justkui luulu.
Kui unistada, siis suurelt — miks mitte juba metroo rajamisest?! Ent, kallid kommunaalpoliitikud jt kohaliku tähtsusega ametipulgad, ärge pingutage üle! Mõeldes suurelt, tunnetage ka kohalikku mõõtkava!
Vastuolulist teavet ja eksitavat müra kuhjub Talinna ühissõidukite osas seetõttu, et ühe ja sama teemaga tegeleb mitu ametit, mis on eri abilinnapeade alluvuses, samas kui transpordi terviklik planeerimine lonkab. Seni on suudetud vaid tänavapinda ümber jagada, mida on ära võetud ka jalgratta-radadelt ja seega rohelise sõiduruumi kadumise arvel. Teisalt ei sisenda rohelise kommunaaltranspordi peatse tulemise usku Tallinna üsna vana transpordipark oma tossavate busside ja kõrvulukustavalt krigisevate—logisevate trammidega.
Pealinna tänavate sellesuviseid liiklusmuudatusi pole politseikapten Valdo Põdra andmeil läbi arutatud isegi politseiga. Ka riigi peamine korrakaitsja, politseameti peadirektori asetäitja Tarmo Miilits kinnitas, et politseile tulid uued sõidurajad ootamatuse ja liikluskorralduse muudatused üllatusena. Põdra sõnul ei kavatse politsei praegu Tallinna lisanduvatel BUS-iradadel ka eraldi järelevalvet teha. Seepärast võib Tallinna linnavalitsusel varsti vaja rajada selliseid tõkkeid nagu kõrvalvideol.
Klõpsi kaart suuremaks! |
Comments
Veiko Kuresson saatis juuli lõpus Tallinna linnavalitsusele teabenõude. Ta taotles selle haldusakti tutvustamist, millega muudeti Narva maanteel liikluskorraldust ja jooniti maha ühissõidukite rada.
Kuresson küsis haldusakti kontrollimaks selle õiguspärasust, et vajadusel otsus halduskohtusse kaevata. Tänavatel liikluskorralduse muutmiseks peab olema Kuressoni väitel linnavalitsuse või transpordiameti otsus.
Tallinna traspordiametilt tuli 4 päevaga vastus, aga nõutud dokumenti sellele ei lisatud. Selle asemel kirjutati pikalt, mis uuringute ja projektidega on Tallinnas selgitatud ühissõidukite eelistamise vajadust ning viidati linnavolikogu 2001. aastal kehtestatud üldplaneeringule, millega saavat tutvuda kohapeal.
Selline vastus Kuressoni ei rahuldanud, kuna 11 aastaga on liiklusolud palju muutunud. Kuresson kordas oma soovi saada tänava joonimise aluseks olevat dokumenti.
Veiko Kuressoni kommentaar: «Kas mõni ametnik ärkas hommikul, ühes käes pintsel ja teises käes 2001. aastast pärinev arengukava? Sellisel viisil avalikku võimu teostada ei saa. See peab olema põhjendatud, seadustele ja määrustele viidatud ja korrektselt vormistatud otsus.»
Seepeale Tallinna transpordiamet keeldus teabenõude täitmisest. Neil polevat sellist dokumenti. Nüüd esitas Kuresson kaebuse andmekaitseinspektsiooni. Viimase nõunik ütles TPM-ile, et kaebus on menetluses.
(TPM 11.8.2012: Tallinn ei suutnud kodaniku teabenõudele vastata — www.tallinnapostimees.ee/936580/tallinn-ei-suutnud-kodaniku-teabenoudele-vastata )
Postimees, 16.8.2012 http://arvamus.postimees.ee/941820/paul-keres-ja-merli-paddar-omavoli-la-tallinn/