Skip to main content

Juuli 2012: joonistame teele BUSisilte

Sõit bussi ja trolliga on pealinnas sel suvel ilmselt paranemas. Selleks on kaks põhjust: paljud Mupo-töötajad puhkavad ja BUS-idele määratud sõiduread pikenevad — vt kaarti!

Tallinn alustas juulist seniste ühissõiduki-radade pikendamist. Esimesena lasi transpordiamet lisada ühissõiduki-raja Narva maanteele Petrooleumist Hobujaama tänavani. Tallinna ülikooli peatuse lõigul on bussirada õigustatud. Kuigi see võttis tavasõidukeilt ära alla kilomeetri sõidurada, olid tagajärjeks ka suuremad ummikud, millele aitasid kaasa ka suvised teetööd lähiümbruse tänavail.

Bussiradade pikendamine võimaldab ühissõidukil kahtlemata täpsemalt sõidugraafikut järgida. Ja see on kommunaaltranspordi kultuurile ja klientuurile oluline. Ühissõiduki-liiklus peaks eeldatavalt veel paremini toimima siis, kui BUS-iradade kogu võrgustik omavahel ühendub. Viimast on kuulutanud pealinna transpordiameti liiklusosakonna juhataja Talvo Rüütelmaa:
Kui kogu bussiradade süsteem tööle hakkab, saame luua selliseid liine rohkelt lisaks, millega reisija saab sõita otse näiteks [Väike-] Õismäelt Lasnamäele.
Uuringuist ja plaanidest uute liinide avamiseks puuduvad avalikud andmed. Sama isik on lubanud ka uue trammiliini avamist, mis viiks Ülemiste lennujaama… Kõlab justkui luulu.

Kui unistada, siis suurelt — miks mitte juba metroo rajamisest?! Ent, kallid kommunaalpoliitikud jt kohaliku tähtsusega ametipulgad, ärge pingutage üle! Mõeldes suurelt, tunnetage ka kohalikku mõõtkava!

Vastuolulist teavet ja eksitavat müra kuhjub Talinna ühissõidukite osas seetõttu, et ühe ja sama teemaga tegeleb mitu ametit, mis on eri abilinnapeade alluvuses, samas kui transpordi terviklik planeerimine lonkab. Seni on suudetud vaid tänavapinda ümber jagada, mida on ära võetud ka jalgratta-radadelt ja seega rohelise sõiduruumi kadumise arvel. Teisalt ei sisenda rohelise kommunaaltranspordi peatse tulemise usku Tallinna üsna vana transpordipark oma tossavate busside ja kõrvulukustavalt krigisevate—logisevate trammidega.

Pealinna tänavate sellesuviseid liiklusmuudatusi pole politseikapten Valdo Põdra andmeil läbi arutatud isegi politseiga. Ka riigi peamine korrakaitsja, politseameti peadirektori asetäitja Tarmo Miilits kinnitas, et politseile tulid uued sõidurajad ootamatuse ja liikluskorralduse muudatused üllatusena. Põdra sõnul ei kavatse politsei praegu Tallinna lisanduvatel BUS-iradadel ka eraldi järelevalvet teha. Seepärast võib Tallinna linnavalitsusel varsti vaja rajada selliseid tõkkeid nagu kõrvalvideol.

Klõpsi kaart suuremaks!

Comments

Anonymous said…
LIIKLUSKORRALDUSE REFORM VÕIB OLLA EBASEADUSLIK

Veiko Kuresson saatis juuli lõpus Tallinna linnavalitsusele teabenõude. Ta taotles selle haldusakti tutvustamist, millega muudeti Narva maanteel liikluskorraldust ja jooniti maha ühissõidukite rada.

Kuresson küsis haldusakti kontrollimaks selle õiguspärasust, et vajadusel otsus halduskohtusse kaevata. Tänavatel liikluskorralduse muutmiseks peab olema Kuressoni väitel linnavalitsuse või transpordiameti otsus.

Tallinna traspordiametilt tuli 4 päevaga vastus, aga nõutud dokumenti sellele ei lisatud. Selle asemel kirjutati pikalt, mis uuringute ja projektidega on Tallinnas selgitatud ühissõidukite eelistamise vajadust ning viidati linnavolikogu 2001. aastal kehtestatud üldplaneeringule, millega saavat tutvuda kohapeal.

Selline vastus Kuressoni ei rahuldanud, kuna 11 aastaga on liiklusolud palju muutunud. Kuresson kordas oma soovi saada tänava joonimise aluseks olevat dokumenti.

Veiko Kuressoni kommentaar: «Kas mõni ametnik ärkas hommikul, ühes käes pintsel ja teises käes 2001. aastast pärinev arengukava? Sellisel viisil avalikku võimu teostada ei saa. See peab olema põhjendatud, seadustele ja määrustele viidatud ja korrektselt vormistatud otsus.»

Seepeale Tallinna transpordiamet keeldus teabenõude täitmisest. Neil polevat sellist dokumenti. Nüüd esitas Kuresson kaebuse andmekaitseinspektsiooni. Viimase nõunik ütles TPM-ile, et kaebus on menetluses.

(TPM 11.8.2012: Tallinn ei suutnud kodaniku teabenõudele vastata — www.tallinnapostimees.ee/936580/tallinn-ei-suutnud-kodaniku-teabenoudele-vastata )
Anonymous said…
Advokaadid Paul Keres ja Merli Paddar: … Neid haldusakte ja üldse kõnealuste liiklusmärkide seadmise õiguslikke ja faktilisi põhjendusi sisaldavat dokumenti ei ole olemas. Kas aga 11 aasta tagune üldplaneering ja linnatänavate standard saavad olla liiklusmärkide paigaldamise õiguslikuks aluseks? Meie arvates ei saa.

Postimees, 16.8.2012 http://arvamus.postimees.ee/941820/paul-keres-ja-merli-paddar-omavoli-la-tallinn/
Anonymous said…
Tanel Melk & Partners Law Firm подало в суд на мэрию Таллинна, требуя, чтобы столичные власти устранили с Нарвского шоссе полосу, предназначенную для движения общественного транспорта. По словам главы бюро Танеля Мелка, появление специальной полосы для автобусов на Нарвском шоссе следует признать незаконным, поскольку отсутствует письменный административный акт, на основании которого город мог бы изменить маркировку дорожного покрытия.

Popular posts from this blog

Tartus uus ühissõidupilet

Septembrist 2015 uus piletisüsteem Tartus 🅺🅺🅺 Kus saab bussikaarte ja -kleebiseid osta? Uusi bussikaarte ja -kleebiseid saab osta R-kioskist, kaubanduskeskusest jm. Müügikohtade nimekiri on veebilehel www.tartu.ee/bussikaart . Kaardi ja kleebise hind on 2€. Mis vahe on bussikaardil ja oktoobris müügile tuleval kleebisel? Nii kaart kui ka kleebis toimivad ühtviisi bussikaardina, sõitja saab ise otsustada, kumb on talle mugavam. Kas kõlbab mõni muu kaart? Tallinna ühiskaarti ja teisi ühiskaarte, näiteks Tartu maakonnaliinide ühiskaarti, saab kasutada Tartu linnaliinibussides 2015. aasta septembri algusest. Õpilastel kehtib bussikaardina uus Tartu õpilaspilet, mille väljastavad ja isikustavad koolid õpilaspileti pikendamisel. Üliõpilased saavad bussikaardina kasutada enamikku puutevaba kiibiga ISIC-kaarte. Millal saab Tartu bussikaarti Tallinna ühistranspordis kasutada? Tartu bussikaart hakkab Tallinna süsteemis kehtima oktoobrist 2015, samuti mitmete maakondade lii

Tõeline ühiskaart ehk mida tähendab "tasuta" (2)

Ühissõit ei ole Tallinnas sel aastal siiski tasuta. Tuletame meelde, et õieti on see 100-protsendiline sõidusoodustus pealinlastele, 7-… 18-aastastele õpilastele ning pensionäridele. Andmekandjast sõidukaart ehk e-pilet maksab 2€ (tagatisraha) ja selle isikustamine müügikohtades veel 1€ lisaks. Kui kaardi omajale aga ei laiene sõidusoodustused, siis pole tarvis kaarti isikustada — nii saavad seda kasutada ka teised isikud. Kõige laiemas mõttes, muuhulgas ka võõrad isikud, ja seda süsteemi turvaaukude tõttu. Eesti Päevalehe katse s sai kõiki ühiskaarte vabalt lugeda HTC telefoniga One X Ettevaatust, raha sõidukaardile laadijad! Üks pealinna päevaleht kirjutas , et Tallinna e-piletile (Tallinna ja Harjumaa rohelisele ühiskaardile) kantud raha võib iga tehnilise taibuga võõras teilt ära näpata. Selleks on vaja teada teie kaardi numbrit, mis on kirjutatud kaardi tagumisele küljele. Kuid numbri teadasaamiseks pole vajagi teise inimese kaarti näha või seda varastada. Kuna ühiskaa

Tallinna säästumetroo – Kadriorgu trammitunnel!

Poola esimene kiirtrammi-tunnel Krakowis avati 2008 Terve aastakümne Tallinna Autobussi-Koondises töötanud, aga praegu vanaduspuhkust pidav Tiiu Parelo , 70, arvustas Postimehes ( 1.9.2012 ) Tallinna praegust ühissõidu-korraldust: «Olen pensionärina sunnitud tasuta ühistranspordile autot eelistama» Ta meenutas ka kunagist allmaa-trammiliini plaani, mis vahepeal täiesti unustati. Aga seda tehti küll asjata! Tiiu Parelo : «Ma töötasin 20 aastat tagasi autobussi-koondises, olin aastaid finantsdirektor, osalesin linnatranspordi planeerimises. Ma pole näinud, et selle paari aastakümnega oleks midagi siinses ühistranspordis muutunud. Pole üldse arvestatud uute elurajoonidega ega sellega, kus inimesed paiknevad ja töötavad. Kui mina veel töötasin, ehitati Lasnamäed. Tollal planeeriti kõik Lasnamäge ülejäänud linnaga ühendavad bussiliinid ajutisena, kuna Lasnamäe põhisõidukiks pidi saama kiirtramm. Bussiliinid tehti seniks, kuni pole trammiliini, aga seda ei hakatud kohe ehitama n