T a l l i n n a linnavalitsuse esindaja väitel tingis reformi pealinna ühissõidukite piletihinna hüvitamiseks linnakodanikule viimase kitsik võimekus pileti eest maksta
Nimelt on endine keskerakonna liige Allan Alaküla (*1963) BNS/PM-i teatel Saksamaa televisiooni 2. föderaalkanalis ZDF 28.10.2017 kl 17:40 ilmunud intervjuus väitnud, et…
Peale Tallinna mainib saade ka prantslaste sarnast eksperimenti Dunkerque'is, kus see puudutab vaid nädalavahetuse ühissõite. Samuti Brandenburgi liidumaa Templini linna katset autosõitu oma haldusalal tülikamaks teha.
Esitledes positiivselt Tallinna kui ainsat tasuta kommunaaltranspordiga pealinna Euroopas, märkis telesaade reformi järelmina ka linna ümbritsevate valdade elanike ülemeelitamist, millega kasvas pealinna maksutulu — vt illustratsiooni!
Postimehe majanduslisa püüdis Alaküla valetaja või vähemalt liialdajana paika panna faktikontrolli rubriigis:
Nimelt on endine keskerakonna liige Allan Alaküla (*1963) BNS/PM-i teatel Saksamaa televisiooni 2. föderaalkanalis ZDF 28.10.2017 kl 17:40 ilmunud intervjuus väitnud, et…
Peapõhjus oli paljude inimeste sotsiaalne abivajadus. Majanduslik kitsikus lihtsalt ei lubanud tallinlaste enamikul sõidupileti eest maksta. Aga nüüd saab töötu otsida tööd ka sealt, kuhu ta jalgsi ega jalgrattaga ei jõudnud. Võimalus tööd leida on tänu tasuta piletile suurenenud.Tegu on vana savisaarliku jutupunktiga. Saatelõik Alaküla intervjuuga ZDF-i uue, alles oktoobris käivitunud ühiskonnaelu-saatesarja viimatises osas «plaan b: Piletita sõit — tasuta transport» algab neljandal minutil ja kestab neli minutit.
Peale Tallinna mainib saade ka prantslaste sarnast eksperimenti Dunkerque'is, kus see puudutab vaid nädalavahetuse ühissõite. Samuti Brandenburgi liidumaa Templini linna katset autosõitu oma haldusalal tülikamaks teha.
Esitledes positiivselt Tallinna kui ainsat tasuta kommunaaltranspordiga pealinna Euroopas, märkis telesaade reformi järelmina ka linna ümbritsevate valdade elanike ülemeelitamist, millega kasvas pealinna maksutulu — vt illustratsiooni!
Postimehe majanduslisa püüdis Alaküla valetaja või vähemalt liialdajana paika panna faktikontrolli rubriigis:
• Tasuta kommunaaltransport käivitus Tallinnas jaanuaris 2013.
• Keskmine töötasu oli enne seda Tallinnas 1020€, aga tänavu (2017) 1400€. Aasta enne reformi maksis 30 päeva ühissõidukaart Tallinnas 18,5€. Seega kulunuks ühissõidukaardile sissetulekust 2%.
• Ühissõidu piletireformi eel oli Tallinna elanikest tööta umbes 2,6%, praegu 1,7%.
• Aastal 2012 loeti suhtelises vaesuses elavaks sellist inimest, kelle sissetulek oli alla 329€ kuus. Tõsi, suhtelises vaesuses elas enne reformi 14% pealinna elanikke.
• Siiski on liig väita, et enamik tallinlasi poleks saanud endale lubada sõidupiletit.
Comments