Skip to main content

Kas Alaküla liialdab?

T a l l i n n a  linnavalitsuse esindaja väitel tingis reformi pealinna ühissõidukite piletihinna hüvitamiseks linnakodanikule viimase kitsik võimekus pileti eest maksta

Nimelt on endine keskerakonna liige Allan Alaküla (*1963) BNS/PM-i teatel Saksamaa televisiooni 2. föderaalkanalis ZDF 28.10.2017 kl 17:40 ilmunud intervjuus väitnud, et…
Peapõhjus oli paljude inimeste sotsiaalne abivajadus. Majanduslik kitsikus lihtsalt ei lubanud tallinlaste enamikul sõidupileti eest maksta. Aga nüüd saab töötu otsida tööd ka sealt, kuhu ta jalgsi ega jalgrattaga ei jõudnud. Võimalus tööd leida on tänu tasuta piletile suurenenud.
Tegu on vana savisaarliku jutupunktiga. Saatelõik Alaküla intervjuuga ZDF-i uue, alles oktoobris käivitunud ühiskonnaelu-saatesarja viimatises osas «plaan b: Piletita sõit — tasuta transport» algab neljandal minutil ja kestab neli minutit.

Peale Tallinna mainib saade ka prantslaste sarnast eksperimenti Dunkerque'is, kus see puudutab vaid nädalavahetuse ühissõite. Samuti Brandenburgi liidumaa Templini linna katset autosõitu oma haldusalal tülikamaks teha.

Esitledes positiivselt Tallinna kui ainsat tasuta kommunaaltranspordiga pealinna Euroopas, märkis telesaade reformi järelmina ka linna ümbritsevate valdade elanike ülemeelitamist, millega kasvas pealinna maksutulu — vt illustratsiooni!


Postimehe majanduslisa püüdis Alaküla valetaja või vähemalt liialdajana paika panna faktikontrolli rubriigis:
• Tasuta kommunaaltransport käivitus Tallinnas jaanuaris 2013.
• Keskmine töötasu oli enne seda Tallinnas 1020€, aga tänavu (2017) 1400€. Aasta enne reformi maksis 30 päeva ühissõidukaart Tallinnas 18,5€. Seega kulunuks ühissõidukaardile sissetulekust 2%.
• Ühissõidu piletireformi eel oli Tallinna elanikest tööta umbes 2,6%, praegu 1,7%.
• Aastal 2012 loeti suhtelises vaesuses elavaks sellist inimest, kelle sissetulek oli alla 329€ kuus. Tõsi, suhtelises vaesuses elas enne reformi 14% pealinna elanikke.
• Siiski on liig väita, et enamik tallinlasi poleks saanud endale lubada sõidupiletit.


Comments

Popular posts from this blog

Tartus uus ühissõidupilet

Septembrist 2015 uus piletisüsteem Tartus 🅺🅺🅺 Kus saab bussikaarte ja -kleebiseid osta? Uusi bussikaarte ja -kleebiseid saab osta R-kioskist, kaubanduskeskusest jm. Müügikohtade nimekiri on veebilehel www.tartu.ee/bussikaart . Kaardi ja kleebise hind on 2€. Mis vahe on bussikaardil ja oktoobris müügile tuleval kleebisel? Nii kaart kui ka kleebis toimivad ühtviisi bussikaardina, sõitja saab ise otsustada, kumb on talle mugavam. Kas kõlbab mõni muu kaart? Tallinna ühiskaarti ja teisi ühiskaarte, näiteks Tartu maakonnaliinide ühiskaarti, saab kasutada Tartu linnaliinibussides 2015. aasta septembri algusest. Õpilastel kehtib bussikaardina uus Tartu õpilaspilet, mille väljastavad ja isikustavad koolid õpilaspileti pikendamisel. Üliõpilased saavad bussikaardina kasutada enamikku puutevaba kiibiga ISIC-kaarte. Millal saab Tartu bussikaarti Tallinna ühistranspordis kasutada? Tartu bussikaart hakkab Tallinna süsteemis kehtima oktoobrist 2015, samuti mitmete maakondade lii

Tõeline ühiskaart ehk mida tähendab "tasuta" (2)

Ühissõit ei ole Tallinnas sel aastal siiski tasuta. Tuletame meelde, et õieti on see 100-protsendiline sõidusoodustus pealinlastele, 7-… 18-aastastele õpilastele ning pensionäridele. Andmekandjast sõidukaart ehk e-pilet maksab 2€ (tagatisraha) ja selle isikustamine müügikohtades veel 1€ lisaks. Kui kaardi omajale aga ei laiene sõidusoodustused, siis pole tarvis kaarti isikustada — nii saavad seda kasutada ka teised isikud. Kõige laiemas mõttes, muuhulgas ka võõrad isikud, ja seda süsteemi turvaaukude tõttu. Eesti Päevalehe katse s sai kõiki ühiskaarte vabalt lugeda HTC telefoniga One X Ettevaatust, raha sõidukaardile laadijad! Üks pealinna päevaleht kirjutas , et Tallinna e-piletile (Tallinna ja Harjumaa rohelisele ühiskaardile) kantud raha võib iga tehnilise taibuga võõras teilt ära näpata. Selleks on vaja teada teie kaardi numbrit, mis on kirjutatud kaardi tagumisele küljele. Kuid numbri teadasaamiseks pole vajagi teise inimese kaarti näha või seda varastada. Kuna ühiskaa

Tallinna säästumetroo – Kadriorgu trammitunnel!

Poola esimene kiirtrammi-tunnel Krakowis avati 2008 Terve aastakümne Tallinna Autobussi-Koondises töötanud, aga praegu vanaduspuhkust pidav Tiiu Parelo , 70, arvustas Postimehes ( 1.9.2012 ) Tallinna praegust ühissõidu-korraldust: «Olen pensionärina sunnitud tasuta ühistranspordile autot eelistama» Ta meenutas ka kunagist allmaa-trammiliini plaani, mis vahepeal täiesti unustati. Aga seda tehti küll asjata! Tiiu Parelo : «Ma töötasin 20 aastat tagasi autobussi-koondises, olin aastaid finantsdirektor, osalesin linnatranspordi planeerimises. Ma pole näinud, et selle paari aastakümnega oleks midagi siinses ühistranspordis muutunud. Pole üldse arvestatud uute elurajoonidega ega sellega, kus inimesed paiknevad ja töötavad. Kui mina veel töötasin, ehitati Lasnamäed. Tollal planeeriti kõik Lasnamäge ülejäänud linnaga ühendavad bussiliinid ajutisena, kuna Lasnamäe põhisõidukiks pidi saama kiirtramm. Bussiliinid tehti seniks, kuni pole trammiliini, aga seda ei hakatud kohe ehitama n