Soomes läks lahti alatu rabelus Tallinna-tunneli üle — algatajale Peter Vesterbackale loobitakse kaikaid kodarasse
Ajaleht Helsingin Sanomat vahendab Soome Tallinna-saatkonnast eri asutustele saadetud memo, kus tehakse maha Soome tuntud ettevõtjat Vesterbackat kui parseldajat, kes oskavat vaid…
Soome suursaadik Tallinnas Kirsti Narinen kommenteeris, et nii soovis saatkond meelde tuletada, et keskkonnauuringud ka Vesterbacka projekti puhul võivad võtta aastaid, kuna Vesterbacka jutust võib jääda eksitav mulje, nagu jääks ainult kopp maapinda lüüa.
Vesterbacka ei pea niisugust võtet ausaks, kuna tema esitlus Tallinnas oli avalik ja seal sai iga küsimus ka otsekohe(se) vastuse. Samal ajal vorpisid Soome ametivõimud aga tema selja taga valmis teda puudutava salamemorandumi, küsimata temalt midagi.
Angry Birdsi mängu loonud tarkvara-ettevõtte Rovio üks endisi juhte Peter Vesterbacka usub Tallinn—Helsingi merealuse raudteetunneli rajamisse kõigest 6 aastaga.
Soome peliä heiastus ka ühes Tallinna päevalehe võltspealdises «Vesterbacka plaanile tõmmati kriips peale: edasi minnakse koos või ilma temata» Selle pealkirja all ilmunud artiklil on aga libauudise selged tunnused.
Esiteks — kirjutise sisu ei vasta pealkirjale.
Teiseks — pealkirjas eistatud vihjeil puudub vähimgi laiendus ja nii pole ka kirjutises ühtki sõltumatut kinnitust autori või lehetoimetajate väitele/vihjele, rääkimata insinuatsioonide võimalikest allikaist.
Ainus osundus, mis tolles kirjutises õnneks siiski leidub, on pärit Vesterbacka büroo direktori Kustaa Valtoneni intervjuust libaloo autorile, kelleks on Tanel Saarmann.
Ja napis usutluses Valtoneniga viimane (፲) vaid kordas soovi ehitada valmis Soome lahe tunnel alternatiivprojektist kiiremini ja (Ⅱ) väljendas kaljukindlalt Finest Bay Area meeskonna veendumust:
Teisalt — ja sellega osundatute nimekiri ka lõppes — viidati libaloos veel ühele nimetatud isikule majandus—taristuminister Kadri Simson/Mustale (EV valitsusliitu juhtiv keskerakond), kes olla alternatiivprojekti tasuvusuuringu pressikal 7. Ⅱ Tallinnas lubanud, et nii olulist rajatist nagu Soome lahe alune tunnel ei saa erakätesse lubada.
Vastuollu libaloo pealkirjaga läheb aga seegi ainuke tsitaat, mille artikli autor toob ära ministri otsekõnena. Kadri Simson:
Mis pealkirjas toodud ägeda rabeluse ja osutatud libauudise taga on? Kahtlemata soov umbusku külvata, selles ei ole küsimust. Ja küllap tuleb sellele järge. Küsigem aga: miks Vesterbacka projekti vastased ei tegutse avalikult, vaid üldsust ja avalikkust alatute võtetega mõjutada proovivad?
Allikad:
HS/Eestinen.EE/PM, 8.2.2018.
Ärileht/Delfi.EE/EPL (Tln), 8.2.2018.
Ajaleht Helsingin Sanomat vahendab Soome Tallinna-saatkonnast eri asutustele saadetud memo, kus tehakse maha Soome tuntud ettevõtjat Vesterbackat kui parseldajat, kes oskavat vaid…
sooja õhku müüa…”/„Hän osaa myydä vaikka vanhaa tavaraa tai lämmintä ilmaa…Memo edastati Soome parlamendiliikmeile, saatkondadele ja linnapeadele 2018. aasta jaanuari lõpus — pärast seda, kui Vesterbacka 18. I oma projekti Tallinnas oli tutvustanud.
Soome suursaadik Tallinnas Kirsti Narinen kommenteeris, et nii soovis saatkond meelde tuletada, et keskkonnauuringud ka Vesterbacka projekti puhul võivad võtta aastaid, kuna Vesterbacka jutust võib jääda eksitav mulje, nagu jääks ainult kopp maapinda lüüa.
Kiva antaa haastatteluja täällä Latviassa Viron medialle kun jokainen kysyy että olenko mukana tekemässä tunnelia loppuun asti. Suomen lähetystö kuulemma sitä mieltä että en tee tätä tosissaan. Pitää lisätä kierroksia että noi ankeuttajatkin uskoo ;)— Peter Vesterbacka (@pvesterbacka) February 9, 2018
Vesterbacka ei pea niisugust võtet ausaks, kuna tema esitlus Tallinnas oli avalik ja seal sai iga küsimus ka otsekohe(se) vastuse. Samal ajal vorpisid Soome ametivõimud aga tema selja taga valmis teda puudutava salamemorandumi, küsimata temalt midagi.
Aiheellinen kritiikki ja keskustelu on aina tervetullutta. Salaisten muistioiden kanssa vaikea keskustella.— Peter Vesterbacka (@pvesterbacka) February 9, 2018
Angry Birdsi mängu loonud tarkvara-ettevõtte Rovio üks endisi juhte Peter Vesterbacka usub Tallinn—Helsingi merealuse raudteetunneli rajamisse kõigest 6 aastaga.
Soome peliä heiastus ka ühes Tallinna päevalehe võltspealdises «
Esiteks — kirjutise sisu ei vasta pealkirjale.
Teiseks — pealkirjas eistatud vihjeil puudub vähimgi laiendus ja nii pole ka kirjutises ühtki sõltumatut kinnitust autori või lehetoimetajate väitele/vihjele, rääkimata insinuatsioonide võimalikest allikaist.
Ainus osundus, mis tolles kirjutises õnneks siiski leidub, on pärit Vesterbacka büroo direktori Kustaa Valtoneni intervjuust libaloo autorile, kelleks on Tanel Saarmann.
Ja napis usutluses Valtoneniga viimane (፲) vaid kordas soovi ehitada valmis Soome lahe tunnel alternatiivprojektist kiiremini ja (Ⅱ) väljendas kaljukindlalt Finest Bay Area meeskonna veendumust:
Meie teeme selle tunneli kindlasti.
Teisalt — ja sellega osundatute nimekiri ka lõppes — viidati libaloos veel ühele nimetatud isikule majandus—taristuminister Kadri Simson/Mustale (EV valitsusliitu juhtiv keskerakond), kes olla alternatiivprojekti tasuvusuuringu pressikal 7. Ⅱ Tallinnas lubanud, et nii olulist rajatist nagu Soome lahe alune tunnel ei saa erakätesse lubada.
Vastuollu libaloo pealkirjaga läheb aga seegi ainuke tsitaat, mille artikli autor toob ära ministri otsekõnena. Kadri Simson:
Vesterbacka projekt on kahtlemata huvitav ja me kindlasti näeme koostöö[le] kohta.
Mis pealkirjas toodud ägeda rabeluse ja osutatud libauudise taga on? Kahtlemata soov umbusku külvata, selles ei ole küsimust. Ja küllap tuleb sellele järge. Küsigem aga: miks Vesterbacka projekti vastased ei tegutse avalikult, vaid üldsust ja avalikkust alatute võtetega mõjutada proovivad?
Allikad:
HS/Eestinen.EE/PM, 8.2.2018.
Ärileht/Delfi.EE/EPL (Tln), 8.2.2018.
Comments
Peter Vesterbacka kordas Pärnu juhtimiskonverentsil 17. 5. 2018 lubadust, et Tallinn—Helsingi raudteetunnel avaneb jõuluks 2024. See valmib eraalgatusena. Võistlejaid peale laevaliikluse pole. Nii Eesti, Soome kui ka EU on kinnitanud Vestervbacka sõnul, et neil on lahendada suuremaidki pudelikaelu transpordis kui Soome laht, mistap konkureerivat tunneliprojekti siia mainitud riikide ega EU poolt ei ole oodata.
Allikas Vesterbacka/Äp: ehitame Soome lahte ainulaadse tehissaare…