Skip to main content

Käik üle Soome silla… varsti 4x väledam

P  a r i m a l  juhul tunnine ühisreis Helsingi ja Tallinna liinil võib juba viie—kuue aasta pärast olla neli korda lühem

Selleks tarvilikku tunnelit kavatsetakse puurida 12 masinaga 6 suunas korraga. Koopa läbimõõt tuleks 17m. Sinna saab tulevikus kiirrongidele lisada muudki uuemat tehnoloogiat.

Sellest rääkis kuulsa Angry Birdsi mängu arendaja Rovio endine juht Peter Vesterbacka oma videotervituses Estonia+Finland=200 koostöökogule, nagu vahendas BNS/PM Pealinn.


Viie aastaga valmis. Tema sõnul ei ole ülesanne tehniliselt kuigi keeruline, tunneli ehitus kulgeks ruttu. Viis aastat ongi teadaolevalt parim tähtaeg Soome lahe aluse tunneli ehitustöiks — niisugune on ka Norra asjatundjate hinnang.

Peter Vesterbacka prognoosi järgi saab Viimsist Espooni ulatuva raudtee-tunneli kasutusse võtta kõige varem aasta 2023 lõpuks. Ainus takistus on ametkondlik mõttemall — et asjad ei käi nii…

Septembris HS-le antud intervjuus märkis Vesterbacka:
Uurisin nii Soome kui ka Eesti peaministrilt ja sain kinnitust, et lubade saamise protsessi võib kiirendada.

Espood läbiva liini projekt hõlmab 85-kilomeetrist tunnelit ja kogu liin läbib 4 jaama: esimene Tallinnas, teine 15 kilomeetrit enne Helsingit, kolmas Aalto ülikoolilinnaku juures Otaniemis ja lõpp-peatus Helsingi lennujaamas. Sõidupilet maksaks selles rongis Vesterbacka sõnul 50€.

Kiiruse 350 kuni 400km/h juures peaks üle Soome lahe jõudma veerand tunniga ja Tallinnast Vantaasse või vastupidi kuni 25 minutiga.

Vesterbacka kavand on peamiselt Hiina rahastjaile, samuti Põhjala pensionifondidele lootust asetav eraalgatus, nagu ta septembris Singapuri Slushil teatas. Vesterbacka-liini tasuvusaeg oleks 37 aastat. Tema kava võttis üldsuse jaoks selgema kuju kevadel 2017 FinEst Bay Areat Euraasia leeva ärisüdamena tutvustava kampaania käigus. Märksa tooremal kujul tutvustas Vesterbacka sama ideed aasta varem, kevadel 2016:
Piirkonda ehitatakse linn, mis saab nimeks Ota-Keila ja laiub 150 tuhandel ruutmeetril.

Võrdluseks FinEst Link. Aastast 2003 arutatava FinEstLingi Viimsist Helsingisse ulatuva raudteetunneli kava eeldab praegu 90km pikkust rajatist, kus lahe vastaskaldale reisimiseks kuluks pool tundi.

Alles veebruaris 2017 algasid 2 aastat kestvad FinEst-ühenduse uuringud selgitamaks, kas raudtee-tunnel ikka tasuks end ära. See oleks Rail Balticu pikendusena kaubavedudele keskenduv projekt. Ehituse rahastust HS-i andmeil EU-lt enne 2030. aastat oodata ei ole.

Kava peaettevõtjaks on Helsingi Uusimaa Liit, lisaks veel 2 avaõiguslikku partnerit Soomes ja 3 Eestis.

FinEst Link⬆/⬇Vesterbacka Link

Kui Soome ja Eesti ametnikud alles püüavad selgitada, kas üldse ja kuivõrd tarka lahendust merealune tunnel pakuks, siis 10km lääne pool maabuva tunneli tarvis kogub Peter Vesterbacka juba raha. Vesterbacka tunneli viimatine valmimise tärmin on ㉔ / ⓬ / 2024.


Talsinki-mõõde. Vesterbacka juhtis tähelepanu vajadusele tekitada rongijaamade ümbrusse ka odavat elamispinda, mis tooks Talsinkisse oma 200 tuhat uut elanikku.

Liiga kallis eluase on tema sõnul kiiresti arenevate linnade või piirkondade, nagu Stockholm, Silicon Valley ja Hongkong, eduloo kestlikku jätku takistav tegur.

Peter Vesterbacka on asja muuseas arutanud septembris 2017 Singapuri Slushi külastanud EAS-is delegatsiooni juhi Taavi Rõivaga.

Comments

Popular posts from this blog

Tartus uus ühissõidupilet

Septembrist 2015 uus piletisüsteem Tartus 🅺🅺🅺 Kus saab bussikaarte ja -kleebiseid osta? Uusi bussikaarte ja -kleebiseid saab osta R-kioskist, kaubanduskeskusest jm. Müügikohtade nimekiri on veebilehel www.tartu.ee/bussikaart . Kaardi ja kleebise hind on 2€. Mis vahe on bussikaardil ja oktoobris müügile tuleval kleebisel? Nii kaart kui ka kleebis toimivad ühtviisi bussikaardina, sõitja saab ise otsustada, kumb on talle mugavam. Kas kõlbab mõni muu kaart? Tallinna ühiskaarti ja teisi ühiskaarte, näiteks Tartu maakonnaliinide ühiskaarti, saab kasutada Tartu linnaliinibussides 2015. aasta septembri algusest. Õpilastel kehtib bussikaardina uus Tartu õpilaspilet, mille väljastavad ja isikustavad koolid õpilaspileti pikendamisel. Üliõpilased saavad bussikaardina kasutada enamikku puutevaba kiibiga ISIC-kaarte. Millal saab Tartu bussikaarti Tallinna ühistranspordis kasutada? Tartu bussikaart hakkab Tallinna süsteemis kehtima oktoobrist 2015, samuti mitmete maakondade lii

Tõeline ühiskaart ehk mida tähendab "tasuta" (2)

Ühissõit ei ole Tallinnas sel aastal siiski tasuta. Tuletame meelde, et õieti on see 100-protsendiline sõidusoodustus pealinlastele, 7-… 18-aastastele õpilastele ning pensionäridele. Andmekandjast sõidukaart ehk e-pilet maksab 2€ (tagatisraha) ja selle isikustamine müügikohtades veel 1€ lisaks. Kui kaardi omajale aga ei laiene sõidusoodustused, siis pole tarvis kaarti isikustada — nii saavad seda kasutada ka teised isikud. Kõige laiemas mõttes, muuhulgas ka võõrad isikud, ja seda süsteemi turvaaukude tõttu. Eesti Päevalehe katse s sai kõiki ühiskaarte vabalt lugeda HTC telefoniga One X Ettevaatust, raha sõidukaardile laadijad! Üks pealinna päevaleht kirjutas , et Tallinna e-piletile (Tallinna ja Harjumaa rohelisele ühiskaardile) kantud raha võib iga tehnilise taibuga võõras teilt ära näpata. Selleks on vaja teada teie kaardi numbrit, mis on kirjutatud kaardi tagumisele küljele. Kuid numbri teadasaamiseks pole vajagi teise inimese kaarti näha või seda varastada. Kuna ühiskaa

Tallinna säästumetroo – Kadriorgu trammitunnel!

Poola esimene kiirtrammi-tunnel Krakowis avati 2008 Terve aastakümne Tallinna Autobussi-Koondises töötanud, aga praegu vanaduspuhkust pidav Tiiu Parelo , 70, arvustas Postimehes ( 1.9.2012 ) Tallinna praegust ühissõidu-korraldust: «Olen pensionärina sunnitud tasuta ühistranspordile autot eelistama» Ta meenutas ka kunagist allmaa-trammiliini plaani, mis vahepeal täiesti unustati. Aga seda tehti küll asjata! Tiiu Parelo : «Ma töötasin 20 aastat tagasi autobussi-koondises, olin aastaid finantsdirektor, osalesin linnatranspordi planeerimises. Ma pole näinud, et selle paari aastakümnega oleks midagi siinses ühistranspordis muutunud. Pole üldse arvestatud uute elurajoonidega ega sellega, kus inimesed paiknevad ja töötavad. Kui mina veel töötasin, ehitati Lasnamäed. Tollal planeeriti kõik Lasnamäge ülejäänud linnaga ühendavad bussiliinid ajutisena, kuna Lasnamäe põhisõidukiks pidi saama kiirtramm. Bussiliinid tehti seniks, kuni pole trammiliini, aga seda ei hakatud kohe ehitama n