Skip to main content

Märts 2012: Mupo-haarangute analüüs

Tallinnas kulgeb munitispaalpolitsei rindel kõik ilma oluliste muutusteta. Uusi tendentse Mupo töös pole samuti peaaegu märgata. Ühissõidukites ei saa endiselt igas suunas graafiku kohase kiirusega liikuda.

Sagedamini häirivad piletikontrolörid liiklust oma tööd läbi viies kesklinnast väljuval trammiliinil Paberi peatuse suunas, samuti Endla tänaval kummaski suunas liikuvatel marsruutidel — vaata kaardil punase noolega märgitud suundi!
Rohelised jooned kaardil katavad tihemini häiritud marsruute: troll nr 3, tramm 2 ja 4, buss 5, 35 ja 40. Allikas Twitter.Com/#!/mupowatch

Märtsis ei olnud märgata ka selliseid nädalapäevi, millal Mupo haarangud oleks toimunud oluliselt harvemini, võrreldes mõne muu nädalapäevaga, k. a puhkepäevad. Erandiks oli vaid 24.-25. märtsi nädalavahetus, kui linnavalitsus 2 päevaks tasuta ühissõidukeid lubas kasutada ja piletikontrolörid olid tavatööst vabad. Sel ajal lõppes küsitlus ühissõiduteenuse reformist tulevaks aastaks.

Küsitluse tulemused ei võinud kedagi üllatada! «Kas toetate tasuta ühistransporditeenusele üleminekut alates 2013. aastast Tallinna ühtse piletisüsteemi liinidel?» Vastajatest 75,25% oli poolt. Vastu hääletas kõigest 24,45%. Nii jääb üle ainult oodata, millisel määral, kui täpselt ja kuidas nimelt kavatsevad pealinna võimud ellu viia rahva selgelt väljendunud tahte, mis nõuab piletite ja igasugu muu tasu kaotamist kommunaaltranspordis.

Comments

Popular posts from this blog

Tartus uus ühissõidupilet

Septembrist 2015 uus piletisüsteem Tartus 🅺🅺🅺 Kus saab bussikaarte ja -kleebiseid osta? Uusi bussikaarte ja -kleebiseid saab osta R-kioskist, kaubanduskeskusest jm. Müügikohtade nimekiri on veebilehel www.tartu.ee/bussikaart . Kaardi ja kleebise hind on 2€. Mis vahe on bussikaardil ja oktoobris müügile tuleval kleebisel? Nii kaart kui ka kleebis toimivad ühtviisi bussikaardina, sõitja saab ise otsustada, kumb on talle mugavam. Kas kõlbab mõni muu kaart? Tallinna ühiskaarti ja teisi ühiskaarte, näiteks Tartu maakonnaliinide ühiskaarti, saab kasutada Tartu linnaliinibussides 2015. aasta septembri algusest. Õpilastel kehtib bussikaardina uus Tartu õpilaspilet, mille väljastavad ja isikustavad koolid õpilaspileti pikendamisel. Üliõpilased saavad bussikaardina kasutada enamikku puutevaba kiibiga ISIC-kaarte. Millal saab Tartu bussikaarti Tallinna ühistranspordis kasutada? Tartu bussikaart hakkab Tallinna süsteemis kehtima oktoobrist 2015, samuti mitmete maakondade lii...

Tõeline ühiskaart ehk mida tähendab "tasuta" (2)

Ühissõit ei ole Tallinnas sel aastal siiski tasuta. Tuletame meelde, et õieti on see 100-protsendiline sõidusoodustus pealinlastele, 7-… 18-aastastele õpilastele ning pensionäridele. Andmekandjast sõidukaart ehk e-pilet maksab 2€ (tagatisraha) ja selle isikustamine müügikohtades veel 1€ lisaks. Kui kaardi omajale aga ei laiene sõidusoodustused, siis pole tarvis kaarti isikustada — nii saavad seda kasutada ka teised isikud. Kõige laiemas mõttes, muuhulgas ka võõrad isikud, ja seda süsteemi turvaaukude tõttu. Eesti Päevalehe katse s sai kõiki ühiskaarte vabalt lugeda HTC telefoniga One X Ettevaatust, raha sõidukaardile laadijad! Üks pealinna päevaleht kirjutas , et Tallinna e-piletile (Tallinna ja Harjumaa rohelisele ühiskaardile) kantud raha võib iga tehnilise taibuga võõras teilt ära näpata. Selleks on vaja teada teie kaardi numbrit, mis on kirjutatud kaardi tagumisele küljele. Kuid numbri teadasaamiseks pole vajagi teise inimese kaarti näha või seda varastada. Kuna ühiskaa...

Tuvasti ja validaator ehk piletiuuendus 2013

Korraga kahe Eesti linna kommunaaltransport on astunud pika sammu tuleviku poole. Juba sügisest 2012 on Tallinna ja Harjumaa ühissõidukites uued tuvastid. Neid must—oranže seadmeid tähistatakse ka eesti keele jaoks kontvõõra sõnaga 'validaator'. Ja jaanuarist 2013 asendavad tuvastid ja e-piletid seni pealinnas kehtinud paberpileti-süsteemi. Ka Viljandis on samast uusaastast käibel e-piletid. Tallinnas tuleb esmalt 2€ eest välja lunastada kontaktivaba viipekaart (e-pilet), mis sarnaneb garaaži- või uksekaardiga. Ühissõidukisse sisenedes peab sõitja lähendama tuvastile nn puutevaba kiibi, mis peitub tema e-piletis ehk sõidukaardis. See toimib nagu pangakaart, sest e-piletile saab ka raha laadida, saab laadida nii müügikohtades kui veebis. Ka otsekorraldusega võib tagada, et raha kaardil kunagi otsa ei saaks. Enamasti tasub ära sõidukaardi registreerimine ja sidumine oma nimega. Siis saab pealinna elanik nautida ametlikku soodustust (100%) Sõidukaardi unikaalset numbrit, ...